Prilagodba na vrtić

PRILAGODBA DJETETA NA VRTIĆ
 
                                                             
                                                                                                 



Prilagodba djece na vrtić važno je razdoblje, kako za dijete, tako i za roditelje. To je vrijeme u kojem se zbivaju velike promjene u životu djeteta i obitelji, pogotovo ako je to prvo odvajanje djeteta od roditelja. Prilagodba je proces tijekom kojeg se dijete privikava na novo okruženje i uvjete života (prostor, osobe, ritam života, prehranu).

Kako će proteći period prilagodbe i koliko će trajati ovisi o nizu čimbenika kao što su:
  • prethodna iskustva odvajanja
  • osobnost djeteta
  • uzrast/dob
  • odnos roditelj-dijete
  • stavovi roditelja prema jaslicama/vrtiću
  • jesu li i na koji način pripremani za polazak u jaslice/vrtić
  • redovitost polaženja  jaslica/vrtića
 

MOGUĆA PONAŠANJA DJECE U PROCESU PRILAGODBE NA VRTIĆ
 
Prvih dana boravka u vrtiću dijete može:
  • oštro protestirati
  • svoju bespomoćnost izražavati nesretnim plačem i pasivnošću
  • odbijati kontakt s odgojiteljem, ili suprotno tome, biti potpuno orijentirano na njega
  • vratiti se na ranije oblike ponašanja (traženje dude i pelene, sisanje palca)
  • čvrsto držati svoju dudu, bočicu, krpicu (prijelazni objekt)
  • odbijati hranu ili slabo jesti
  • kratko i nemirno ili uopće neće spavati
  • izražavati ljutnju što ne može izmijeniti situaciju (vrištanjem, zvanjem mame i tate, agresijom usmjerenom na drugu djecu, odgojitelje, stvari itd.)
 
 
ŠTO RODITELJ MOŽE UČINITI?
 
  • omogućiti mu postupno dolaženje u vrtić (prvi tjedan ili dva)
  • u terminima koje dijete razumije, biti iskren i definirati količinu vremena koju će dijete provesti samo, bez roditelja (npr. ¨… idem na posao; idem u dućan po...¨ i sl.).
  • naglasiti potpunu vjerojatnost svog povratka (¨kad to obavim vratit ću se po tebe¨)
  • kad boravi s djetetom u odgojnoj skupini ne odlučiti iznenada ¨neprimijećeno¨ otići jer vam se čini sretno i zaigrano!
  • navesti odgojitelja kao osobu koja će se brinuti o djetetu (¨teta će te čuvati dok se ja ne vratim¨)
  • naglasiti da se djeca u vrtiću igraju s drugom djecom i igračkama, vesele i zabavljaju
  • održavati redovite dolaske djeteta u vrtić. Svakodnevnim dolaskom dijete uči slijed radnji (dolazak u vrtić – odlazak roditelja – boravak u vrtiću – povratak roditelja nakon određenog vremena)
  • kreirati pozitivna očekivanja i stavove; vaše (ne)raspoloženje i (ne)sigurnost dijete nepogrešivo prepoznaje i počinje se i samo tako osjećati
  • kratko se opraštati s djetetom. U protivnom roditelj ostavlja dojam nepovjerljive i nesigurne osobe što nepovoljno utječe na dijete. Roditelji se iz istog razloga ne bi smjeli zadržavati u vidokrugu djeteta (npr. na hodniku, viriti kroz prozor u djetetovu sobu i sl.)
  • pri povratku po dijete roditelji se ne zadržavaju dugo u sobi (kako ne bi predstavljali uznemiravajući faktor za ostalu djecu).

 
DOBRODOŠLI U NAŠ VRTIĆ

ŽELIMO VAM UGODAN BORAVAK, TE BRZU I USPJEŠNU PRILAGODBU
 


Ispiši stranicu